Еразмус+ пројекат поставио платформу за рекреацију старије популације

Активно старење је могуће! Међународни пројекат „Промоција спорт старијих особа преко граница“ завршен је у децембру објављивањем видеа и брошуре, који нуде једноставне вежбе за побољшање здравља старијих особа и припрема их за свакодневне животне активности. Идеја снимка је да покаже да никада није касно почети и да се у границама пријатности и на умерен начин, готово све физичке способности могу тренирати и трећем добу.

Редовно вежбање и спорт су добри за наше здравље, a недавна истраживања показују да се Европљани не крећу довољно, посебно у старости. Стога је Еразмус+ пројекат „Промоција спорта старијих особа преко граница“ тражио начине да се обрати старијима и ангажује их поруком здравог начина живота.

У оквиру пројекта, мађарске, немачке, хрватске и српске организације из области спорта за све сарађивале су како би размениле своја искуства у области сениорског спорта, посетиле програме намењене старијим особама и израдиле практичну брошуру и видео о могућностима активног старења. Иако је званични период пројекта завршен, идеја и потреба да се обратимо овој категорији друштва и укажемо им на једноставне начине да буду активни, наставиће да се шири и покушати да допре до што већег броја људи. Више информација о пројекту: www.sportforseniors.com

„Никад није касно да се крене“, каже Attila Czene, председник и вођа пројекта у Мађарској асоцијацији за слободно време. „Мало људи то схвата, али чак и мала количина редовне вежбе може значајно да побољша наш квалитет живота и опште расположење. Угрожено је ментално и физичко благостање милиона људи у партнерским земљама, и то чини разлику у начину на који живе до старости. Ово је важна публикација и видео, јер на врло јасан начин представља најбоље вежбе за старије људе. Надамо се да ће наша порука доћи што већег броја људи. Нека редовно вежбање буде нови хит за старије!“

У видеу и онлајн брошури можемо научити како се раде вежбе за побољшање здрављa кроз 6 области: издржљивост, координација покрета, равнотежа, снага, опсег покрета и тренинг мозга. Тренер сениор клуба објашњава важност сваке области на примеру уобичајених дневних активности, док два сениора демонстрирају препоручене покрете. Постепеност је, наравно, посебно важна у трећем добу, а ниво напора треба прилагодити нивоу кондиције. Видео и брошура доступни су на сајту, као и каналима друштвених мрежа Асоцијације. Пробајте сами или покажите старијима око себе!

Total Page Visits: 1138 - Today Page Visits: 1
Поделите садржај ...

Author: asfas

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *